وبلاگ آموزشی در حد لیگ برتر(داستان,شعرو...)

از دست دادن هواپيماي جاسوسي يك شكست بزرگ امنيتي است

1390/9/21 15:15
نویسنده : مامان پسر
821 بازدید
اشتراک گذاری
در حالي كه امكانات سنتينل كاملاً سري نگه داشته شده اند، اعتقاد بر اين است كه اين هواپيما مدرن ترين دوربين ها و حسگرها را حمل مي كرد كه مي توانستند حتي از مايل ها بالاتر از زمين مكالمات تلفن همراه را بشنود يا هوا و دود مواد هسته اي را كه از آزمايشگاه هاي زير زميني بيرون مي آمدند، حس كند.امكانات كامل هواپيما سري نگه داشته شده اند، و پنتاگون قيمت، سايز يا حداكثر سرعت آن را فاش نكرده است، اما مسأله اي كاملاً روشن است: سنتينل در حال حاضر در اختيار ايرانيان است.

بر اساس اظهارات مقامات عالي رتبه ايالات متحده، هواپيماي بدون سرنشين كه از رادار خارج و تقريباً يك هفته پيش در ايران سقوط كرد، مشغول انجام عمليات CIA بوده است؛ در حال حاضر نگراني هايي وجود دارد كه تهران از تكنولوژي بسيار پيشرفته اين هواپيما بهره برداري كند يا آن را در اختيار ديگر رقباي ايالات متحده قرار بدهد.
به گزارش زندگي به نقل از لس انجلس تايمز ،بر اساس اظهارنظرهاي مقامات آمريكايي، مشخص نيست كه هواپيما براي انجام ماموريت در اين كشور، بر فراز آن قرار گرفته و يا به دليل نقص فني از مسير منحرف شده بود


هواپيماي بدون سرنشين جت RQ-170 Sentinel، از پيشرفته ترين هواپيماها در زرادخانه ايالات متحده، مجهز به تكنولوژي جاسوسي و سيستم بسيار پيشرفته كامپيوتري بود كه به آن امكان مي داد بدون اين كه مورد شناسايي قرار بگيرد، به قلمرو دشمن نفوذ كند.
امكانات كامل هواپيما سري نگه داشته شده اند، و پنتاگون قيمت، سايز يا حداكثر سرعت آن را فاش نكرده است، اما مسأله اي كاملاً روشن است: سنتينل در حال حاضر در اختيار ايرانيان است.
روز دوشنبه، جان كربي، كاپيتان نيروي دريايي ايالات متحده و از سخنگويان پنتاگون، به گزارشگران گفت: "هميشه وقتي صحبت از يك هواپيماست، چه با سرنشين باشد، چه بدون سرنشين، ما نگرانيم، به خصوص وقتي آن را در جايي گم مي كنيم كه ديگر نمي توانيم به دست بياوريم".
پتر دبيلو سينگر، نويسنده كتاب "سيم كشي براي جنگ"، در مورد جنگ رباتيك، گفت :اتفاق جديدي نيست كه يك هواپيماي بدون سرنشين در قلمرو دشمن سقوط كند اما RQ-170 نسل بعدي هواپيماهاي بدون سرنشين مي باشد.

سينگر افزود :"اين هواپيما سيستم هايي را حمل مي كند كه براي ايرانيان فايده اي ندارند اما متحدان اين كشور مانند روسيه و چين از آن ها استفاده خواهند كرد."
روز يكشنبه مقامات نظامي ايران اعلام كردند كه هواپيماي بدون سرنشين سنتينل را كه از مرز هوايي شرق كشور تجاوز كرده بود به زمين انداختند.سوسا وب تولز نيروي ناتو در كشور افغانستان گفت: مقامات ايراني ممكن است به هواپيماي اكتشافي بدون سرنشين امريكايي اشاره كرده باشند كه اواخر هفته گذشته در ماموريت غرب افغانستان گم شد.

اظهارات نيروي ناتو در مورد اين كه چه كسي هواپيما را هدايت مي كرد، روشن نيست.
"اپراتورهاي هواپيما كنترل آن را از دست دادند و سعي كردند وضعيت آن را تعيين كنند".
سخنگوي CIA، كاخ سفيد و پنتاگون و كميته اطلاعاتي كنگره از اظهار نظر در اين مورد خودداري كردند.
در حالي كه امكانات سنتينل كاملاً سري نگه داشته شده اند، اعتقاد بر اين است كه اين هواپيما مدرن ترين دوربين ها و حسگرها را حمل مي كرد كه مي توانستند حتي از مايل ها بالاتر از زمين مكالمات تلفن همراه را بشنود يا هوا و دود مواد هسته اي را كه از آزمايشگاه هاي زير زميني بيرون مي آمدند، حس كند.
يكي از مقامات ايالات متحده گفته است: از دست دادن سنتينل يك شكست بزرگ امنيتي است. اين مقام امنيتي عنوان نكرد كه اين هواپيما چگونه به دست ايرانيان افتاده است اما گفت كه هواپيما كاملاً سالم است.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)