وبلاگ آموزشی در حد لیگ برتر(داستان,شعرو...)

مصرف پروبيوتيك‌ها، وزن نوزادان زودرس را افزايش مي‌دهد

1390/6/12 14:48
نویسنده : مامان پسر
539 بازدید
اشتراک گذاری
محققان در يك مطالعه جديد دريافته‌اند كه مصرف پروبيوتيك‌ها مي‌تواند به نوزادان زودرس و كم‌وزن كمك كند تا وزن بيشتري بدست آورند.
 
محققان مي‌گويند؛ تغذيه كردن نوزاداني كه وزنشان بسيار پايين‌تر از حد طبيعي است با مكمل‌هاي غذايي حاوي پروبيوتيك‌ها به افزايش وزن اين نوزادان كمك مي‌كند.
 گفته محققان؛ فرآورده‌هاي پروبيوتيکي حاوي باکتري‌هاي مفيدي هستند که پس از مصرف در روده ساکن مي‌شوند و اثرات مفيدي در سلامتي انسان برجاي مي‌گذارند.
 
اصطلاح پروبيوتيک که ريشه لاتين دارد، به معني "براي زندگي" است و سازمان جهاني بهداشت، اين اصطلاح را به ارگانيسم‌هاي زنده‌اي اطلاق مي‌کند که در صورت مصرف به ميزان لازم، اثرات مفيد و سلامت‌زايي موثري براي مصرف كننده خود دارند.
 
پايگاه اينترنتي يوروكاساينس‌نيوز در اين رابطه افزود: محمد الحسني و دستياران وي در سه مركز پزشكي با همكاري شبكه تحقيقاتي ورمونت آكسفورد در آمريكا تاثيرات تغذيه با اين مكمل‌هاي پروبيوتيكي را روي نوزاداني كه زير دو پوند وزن داشتند، بررسي كردند.
 
اين محققان مي‌گويند؛ نوزاداني كه از اين مكمل‌ها استفاده مي‌كنند در طول روز مي‌توانند مقدار بيشتري غذا را تحمل كنند و سريعتر نيز رشد مي‌كنند.
 
به گزارش ايسنا، درواقع پروبيوتيک‌ها به دو صورت مصرف مي‌شوند كه شامل مکمل‌هاي غذايي به شکل پودر، شربت يا قرص و يا مواد غذايي غني شده با پروبيوتيک‌ها هستند. مثلا اگر در توليد هرگونه فرآورده لبني تخميري مانند ماست از باکتري‌هاي پروبيوتيکي استفاده شود، محصول حاصل را پروبيوتيک مي‌نامند.
 
استفاده از پروبيوتيکها نه فقط در انسان بلکه امروزه در غذاي طيور صنعتي به فراواني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
 
 
 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

بابای مهرسا
17 شهریور 90 13:55
وبت عالیه


ممنون از شما